בדיקות ביצועים

בדיקות ביצועים זו מילה גדולה הכוללת מגוון רחב של בדיקות ומשתנה בהתאם לסביבת עבודה בה עובדים (מערכת הפעלה, סביבה פיזית וכד'), אנסה לתת מס' דוגמאות ואמשיך במיקוד בתחום בדיקות התוכנה. ההרצות יכולות להתבצע כחלק מUnit Test וכחלק מSystem Test וכד' אך מטרת הבדיקה היא ברורה; בדיקת תווך התפקוד של המערכת והגדרת קצה יכולת והתמודדות עם כשלים וצווארי בקבוק. הבדיקות יכולות להיות ברמות שונות כגון;




Load Test - בדיקות טעינה וביצוע, בדיקה שעיקר מטרתה הוא לבדוק תגובה של המערכת והגדרת תווך היכולת של המערכת; זמן תגובה, עומס פניות, כמות משתמשים, קצב כתיבה ועוד.

Spike Test - בדיקות קצה, בדיקה שמטרתה לתת התנהגות לא צפויה, עליה קריטית במספר בקשות ו/או תהליכים מעורבים. גם כאן הבדיקה מודדת תגובת מערכת, התמודדות עם כשלים, עומס וכד' (בדיקות קצה מיוחסות גם לבדיקות של בדיקת תווכי נתונים).

Stress Test - בדיקות עומסים, בדיקה שכל מטרתה היא למצוא את נקודת קצה היכולת והתמודדות המערכת עם כשלים בעומס גבוה; כמות משתמשים מרובה, כמות בקשות, קצת כתיבה ועוד. הבדיקה לרב מתחילה בעומס גבוה ונמדדת לאורך זמן. לעתים בהתאם לתוצאות חוזרים על הבדיקה עם עלייה בעומס, מומלץ יותר להתחיל בעומס גבוה מאוד ולרדת בעומס בכל בדיקה. 

Soak Test - בדיקה המודדת יכולת עמידה של המערכת בעומס גבוה לאורך זמן. בוחנים כך את יכולתה לשמור על יציבות, לזמן ממושך, יכולת להגיב, בוחנים מקרים של זליגת זיכרון, שחיקה ועוד. מוכר גם כendurance testing וגם longetivity testing. 

Configuration testing - בבדיקות חומרה ישנו שילוב של שיטה זו בבדיקות ביצועים כדי למצוא את הגדרת המערכת האופטימלית ביותר למקסימום ביצועים וכיצד משפיעים משתנים על התהליך. בדיקות מאוד מאתגרות ומצריכות ניסיון וידע עשיר.


הבדיקות לרב יבוצעו בשתי סביבות שונות; התחילה בסביבה מבודדת Isolation Tests, כדי לקבוע את הקצוות בצורה נקייה. שנית, בסביבה אמיתית לקבוע יכולת התמודדות עם משתנים נוספים שאינם חלק מהמערכת כגון; רשת סגורה ואמיתית  סביבת ואקום וסביבה חיה ועוד. באמצעות זאת ניתן לרב משחזרים גם כשלים לא ברורים מהשטח; כגון מחשב שלא מתפקד באלפים שהתברר שהחומרה לא יכולה לעמוד בלחצי הגובה אך התוכנה הייתה תקינה.  

קישור לדף המלצה על כלי בדיקות בנושא זה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אמולטור למכשירי אנדרויד - כלי קטן חוסך זמן

באגים קשים לשחזור - הפעם מובייל

בדיקות במכשירים ניידים - Mobile