כלים לבדיקת אתר אינטרנט או ממשק ניהול Web

בודקים אתר אינטרנט, ממשק ניהול או מערכת Web ?
בדיקת אתרים וממשקי Web אינם שונים כיום מפיתוח שולחני, לעתים אפילו מורכבים יותר; כוללות מסדי נתונים, תעבורת רשת, אינטגרציה בין פיתוחים שונים ורכיבים מאתרים אחרים, חווית משתמש ועוד.

אפשר אפילו לומר שהרבה פיתוחים עוברים משולחני לפיתוח Web בגלל הפוטנציאל העסקי והאפשרויות הרבות בו. אז מה אנו כאנשי הבטחת איכות יכולים לעשות, אילו בדיקות אפשר וכדאי להריץ, ואיך נוכל לעשות זאת פשוט ויעיל יותר.

ישנן בדיקות כמו חווית משתמש, ממשק משתמש ששום מכונה או כלי לא יוכל להחליף את העיניים היפות שלנו כבודקים :-)  אבל בדיקות כגון, קישורים, פונקציונליות, בדיקות שרת, וכד' נוכל ליעל ע"י שימוש בכלים ותוספים שונים.

אז הנה הרשימה הקטנה שהחלטתי לשתף היום;

מה כתובת הIP שלי:
לפעמים אתם תזדקקו לכתובת הIP שלכם לעבודה עם Sniffer אז במקרים אלו תוכלו להשתמש בתוספים לדפדפן אך רובם רק יאטו את הדפדפן שלכם. באפשרותכם לפתוח את שורת הפקודה ולרשום CMD ולהריץ את ipconfig /all או להיכנס לאתר זה; מהי כתובת הIP שלי.

מה הרזולוציה שלי:
אתר זה יציג לכם מיד את הרזולוציה: הצגת הרזולוציה
יש להבין את השוני בין רזולוציה המסך לבין רזולוציה הדפדפן. באמצעות אתר זה תוכלו לקבל נתונים מדויקים ולכן גם אם תקטינו את הדפדפן תקבלו את המידע המדויק של ההצגה בדפדפן עצמו. שימו לב שבצד שמאל מוצגים עבורכם; רזולוציה המסך, רזולוציה הדפדפן והתוספים המותקנים בדפדפן בחלק התחתון של הדף.

ספירת תווים;
כשאתם זקוקים לבדיקה של שדות ומספר התווים השדה תוכלו להיעזר באתרים אלו, ממש יעיל;
אתר לספירת תווים בטקסט או אתר זה לספירת מילים וחלוקה לפסקאות.

טקסט דמי:
אם תזדקקו להדבקת טקסט לפי כמות מילים, פסקאות או אותיות, זהו אתר נחמד מאוד לצורך זה.

אתרים על גבי השרת המארח:
למי מכם שבודק ביצועים על שרת משותף כדי לבדוק לפני התחלת הבדיקות מי מאוחסן בשרת זה והאם ישנם חלוקת רוחב פס או משאבים. אתר נחמד זה יאפשר לכם לבצע בדיקה אילו אתרים נוספים מתארחים בשרת עליו אתם עובדים או מאחסנים את הפרויקט; טוב למקרה שרוצים להימנע מסימון ברשימות שחורות; בדיקת אתרים לפי כתובת IP

בדיקות ביצועים:
אתר מצוין לבדיקות עומסים ללא תשלום, מצריך הרשמה; בדיקת עומסים
בחן את מהירות האתר בכלי של גוגל.
אתר neustar - כלי לבחון טעינת האתר ממקומות שונים עם תצוגת זמן טעינה לפי אובייקטים.
אתר טוב לתכנון והרצת בדיקות עומסים בחינם עד 25 משתמשים: Loadstorm (מחייב הרשמה).

תיבת דואר זמנית:
כמה פעמים בצעתם בדיקות הרשמה ידניות, לפעמים המזהה הייחודי בטבלאות הוא המייל ולא מאפשר רישום מחדש; תיבת מייל זמנית ללא הגבלת זמן ועוד תיבת מייל זמנית ל10 דק'.
*התיבות ציבוריות ולא פרטיות.

בדיקת נגישות לדפים:
אתר זה מאוד נחמד לבדיקת נגישות ומהירות ממקומות שונים בעולם. אין זה מחייב שהדף עלה ומוצג כראוי אלא שהשרת בו מאוחסן האתר נגיש והדף אליו פניתם מאפשר הורדה: קישור לאתר.

בדיקת קישורים שבורים:
תוסף נחמד לכרום שכבר נתתי בעבר לבדיקת לינקים שבורים. התוסף גם יציג ויספור אותם.


זהו להיום...
מקווה שזה עזר לכם :-)



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אמולטור למכשירי אנדרויד - כלי קטן חוסך זמן

באגים קשים לשחזור - הפעם מובייל

בדיקות במכשירים ניידים - Mobile