האם אדם אחד יכול לבצע בדיקות איכות?

פרוייקטים רבים ממהרים לגייס מס' מפתחים אך מסתפקים באיש בדיקות יחיד. אז נכון ש בדיקה של דפי נחיתה, אפליקציות פשוטות (2-3 מסכים ומעט פונקציות) בהחלט יכולות לספק איכות טובה תוך עבודה של איש בדיקות אחד בעל ניסיון באותו תחום, אך האם פרוייקטים מורכבים באמת יכולים להסתפק באיש בדיקות יחיד גם אם מאפשרים לו זמני בדיקות מעט ממושכים יותר (דגש על המעט בקורח המציאות) ?


אז התשובה המהירה שתשמעו תמיד תהיה כן, כמובן אך אני מעלה שאלה זו לרמה מעט פילוסופית של "מה היא האיכות אותה יוזם הפרויקט באמת מבקש?" או חושב שהוא מבקש.

כמו בפיתוח לאסטרטגית בדיקות יש את הגוון של זה היוצר אותה ולכן מן הסתם ברור שכל בודק יגיע לרמת איכות מסויימת אך שונה מזו של בודק או מהנדס בדיקות אחר.

נרד לרמת פרטים עמוקה יותר וניקח אפליקצייה כמו... נוכל לראות שישנם מספר דרכים לפתוח מסך פרופיל של משתמש שכן כל מסך פרופיל יכול לנווט לאותו המסך אך גם יכול לקרוא למספר אובייקטים וליצור מחדש את המסך שנראה זהה אך מבחינת בדיקות זה מסך חדש עם בעיות שונות מזהה לו בניווט שונה. כך גם לגבי גישת הבודק לעדיפויות ובכלל צורת התבוננות על הארכיטקטורה הקיימת.

משהבננו זאת, נוכל לתפוס את ההיגיון ששני בודקים לא רק מקיימים הספק גבוה אלא גם בעלי גישה והתנהגות שונה המביאה לכיסוי לא רק פי שניים אלא אף גבוה יותר ולכן1+1 = 3. 

אז עכשיו כמה מילים בשביל המעסיק שירוויח פעמיים; למה עדיף לך להחזיק שני בודקים?
נקודה ראשונה היא נושא המידע, אינך רוצה שאדם אחד בעל המידע במידה ונעדר או חלה יעכב את הפרוייקט, ולכן אדם נוסף תמיד יכול להיות הביטחון של הפרויקט שעוד אדם מעודכן במידע והם יכולים לחפוף אחד את השני ולהשלים אחד את השני, וזאת אם כל המידע הקודם לא שיכנע אותך.

נכראה שלא סתם אומרים טובים השניים מן האחד, כמו רגליים וידיים, יש את השמאלית ויש את הימנית ולכל אחת התפקיד שלה.

ולאחר כל שנאמר אם  מנסים לשכנע אתכם שבודק בודד בהחלט מספיק נסו לברר את מורכבות הפרוייקט ומה האיכות ומצופה מכם, וכן מה רמת האיכות המבוקשת.

תקווה שפתחתי לכם כיוון חדש,
פרויייקט נעים ומוצלח.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אמולטור למכשירי אנדרויד - כלי קטן חוסך זמן

באגים קשים לשחזור - הפעם מובייל

בדיקות במכשירים ניידים - Mobile