פרטיות בשימוש ברשת, אבטחת מידע ושינוי מיקום בבדיקות

המאמר הזה יכול לסייע לכל אחד ולא רק לבודקים מאחר ואני בטוח שכל אחד רוצה בשפה פשוטה להבין מעט בנוגע לאבטחת המידע שלו ואופן הגלישה באתרים שונים ובשימוש בשירותים שונים ברשת (דוא'ל וכו').

שימוש ברשת חוצה גבולות ויבשות ובמהירות רבה משאנו מבינים, דבר שנותן בעידן המודרני יתרון ענק בקבלת מידע ומסירת מידע אך גם מסכן את המידע שלנו אם אנחנו מבינים כמה גורמים מגשרים במעבר הנתונים האלו ביננו לבין ספק המידע (ספק האינטרנט, שירותי דואר אלקטרוני, אתרי אינטרנט שונים ועוד). כשאנו משתמשים, למשל, באווטלוק outlook
של מיקרוסופט אנחנו מבקשים מגוגל או משירות אחר את האימיילים שלנו תוך שימוש בשיטות שונות ולעתים המידע הזה חשוף לכל מי שמעביר את המידע הזה עד למחשב שלנו.

פרטיות בגלישה, רקע - לפני מספר שנים תודות לגוגל ופייסבוק נוצר לחץ באינטרנט להפוך את הגלישה לבטוחה יותר על ידי שימוש בהצפנה (SSL) מה שאתם רואים היום בכתובת האתר למעלה בדפדפן שמתחיל בHTTPS (לדוגמא: https://www.facebook.com), הS בסוף מייצג אבטחת המידע בצורה מוצפנת, מה שאומר שאף אחד לא יכול לקרוא את המידע היוצא מהמחשב שלנו עד שהוא מגיע לצד שני וחוזר. אך לא כל המידע היוצא מהמחשב שלכם הוא מהאתר ולא כולו מוצפן, כך מי שמאזין למידע שיוצא יכול לראות לאיזה אתרים אתם גולשים גם אם הם מוצפנים (לא יכול לדעת בדיוק מה) אך גם יכול לראות את המידע בפרטי פרטים של מה שלא עובר הצפנה. ומה קורה במלון, בבית קפה, ברכבת כשאתם גולשים ברשת ציבורית? כמה אנשים על אותה רשת ומי מביניהם הוא חטטן?

היום לחטטנים ומציצנים קל מאוד לחטט, פשוט לשבת בקניון או מקום ציבורי אחר ובאמצעות אפליקציה קטנה ובלי הרבה ידע מאזינים לכל מה שעובר ברשת כך שהמלצה הראשונה שלי לכם היא לא לגלוש באינטרנט ציבורי אלחוטי כל עוד אתם יכולים לגלוש סלולרי.

ה-VPN - ראשי התיבות של Virtual Private Network, רשת מדומה פרטית, וכשמה כן היא, פרטית. חברות ואנשים שהבינו שהכל חשוף ובעיקר לא הכל מוצפן יצרו עוד שיטה להוריד את הסיכון ולאבטח אותנו וזה הVPN. מה שיישומים אלו עושים זה מצפינים את כל מה שיוצא מהמחשב שלכם גם אם אינו מוצפן וכן מעבירים אותו ממקומות שונים כך שלא רק המידע מוצפן אלא גם הניתוב, אף גורם לא יוכל אפילו לדעת לאן גלשתם והכל עובר ממקור ולמקור אחד שממנו זה עובר הלאה. שימוש בVPN היום מוריד את הסיכונים כמעט לגמרי כל עוד אתם לא נכנסים לאיזה אתר מפוקפק מאוד או מתקינים דברים ללא בקרה.

העלויות של VPN היום מאוד נמוכות אל מול היתרון שהן מספקות לנו, זולות בהרבה מאנטי וירוס, כך ששימוש בVPN עם אנטיוירוס של מיקרוסופט חינמי מציב אתכם בעמדת יתרון גדולה מאוד מול רב המשתמשים ברשת.

אם אתם אנשי בדיקות אז VPN נותן יתרון נוסף שמאפשר לכם לשנות את מיקום הגלישה שלכם וכך לבצע בדיקות מבוססות שינוי מיקום ממדינות שונות ולמשתמשים אחרים אף לתת אפשרות לצרוך תכנים שאינם זמינים בישראל.

איך זה עובד?
מאוד פשוט, מתקינים יישום קטן של השירות שרכשתם, בטלפון או במחשב, מדליקים ובוחרים מדינה וזהו.. עובדים במחשב רגיל.

אילו נותני שירות יש?
הבולטים שאני מכיר הם:

HMA! - שירות טוב נוח ואמין, משתמש בו הרבה (עד שגיליתי את השני), בין הראשונים והמוכרים ורשימת השרתים ארוכה מאוד וכמעט בכל מקום בעולם. ממשק ידידותי ונוח מאוד. קל לשימוש. מחירים: 45 ש"ח במסלול החודשי, 26 ש"ח לחודש במסלול שנתי ו15 ש"ח במסלול דו שנתי (שנתיים).

NordVPN - כמות שרתים רחבה מאוד ובפריסה ברחבי העולם. באיכות גבוהה, שירות מעולה ואמין. מחירים מעולים: 3$ לחודש לנרשמים ל3 שנים, 4$ לחודש במסלול דו שנתי (שנתיים), 7$ לחודש במסלול שנה או 12$ במסלול חודשי. ממש קל ונוח.
קישור לNordVPN

TunnelBear - חינם עד 500 מגה, 10$ לחודש או 50$ לשנה, מחירים קצת גבוהים יותר. כמות שרתים קטנה יחסית אך איכות טובה. ממשק נוח וקל לכל הפלטפורמות.
קישור לTunnelBear













תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אמולטור למכשירי אנדרויד - כלי קטן חוסך זמן

באגים קשים לשחזור - הפעם מובייל

בדיקות במכשירים ניידים - Mobile