הקמת מחשב וירטואלי VPC

בפרסום זה נתמקד בVPC למרות שיש מספר תוכנות שנותנות מענה דומה. התוכנה חינמית ונוחה לשימוש אך יש לה חיסרון מובהק, לא מאפשרת התקנת לינוקס נכון ליום כתיבת פרסום זה.

VPC - או בשמה המלא Virtual PC, היא תוכנה חינמית מבית Microsoft המדמה סביבת מחשב סגורה אשר גוזרת את משאביה מהמחשב המארח. כל התקנה של מערכת הפעלה היא התקנה רגילה ומצריכה רישיון חדש או נפרד מזו של המחשב המארח. בעלי מחשב הכולל מערכת הפעלה Win7 יקבלו רישיון והתקנה מלאה חינם לXP בממשק XP Mode אשר ניתן לקרוא עליו כאן. חשוב להבין שבדיקה שכוללת תעבורת רשת בין שני מחשבים וירטואליים המתארחים באותו מחשב תהיה חסרת תועלת ומיותרת.

בפרסום זה אסביר כיצד מקימים סביבה וירטואלית וארחיב בכל שלב לגופו.



שלב ראשון - הורדה:
הורדת התוכנה נמצאת בקישור זה, בהתאם לסביבת העבודה שלכם, אך תמיד מומלץ לבדוק אם יש גרסה עדכנית יותר.
הורידו ושימרו בתיקיית הגיבוי שלכם (אני שומר כל דבר חשוב בתיקיית הגיבוי לשימוש חוזר).

שלב שני - התקנה:
    מסך 1 - לחצו הבא Next
  • פתחו את התיקייה בה שמרתם את קובץ ה Setup.exe והריצו אותה בלחיצה כפולה.
  • לחצו Next לעבור למסך הבא.

    מסך 2 - אשרו ולחצו הבא Next
  • בחרו לאשר את הרישיון, האפשרות הראשונה בבחירות ולחצו הבא Next. 

    מסך 3 - לחצו הבא Next
  • לחצו הבא במסך קבלת הרישיון החינמי.

    מסך 4 - התקנה
  • בשלב זה באפשרותכם לבחור את תיקיית ההתקנה. איני ממליץ לשנות זאת בהמשך אסביר כיצד להגדיר את מיקום המחשבים הווירטואליים שצורכים לשטח אחסון מקום גדול יותר בכונן אחר.
  • לחצו להתחלת ההתקנה Install.

    מסך 5 - התקנה
  • המתינו לסיום ההתקנה. גם אם אתם התחרטתם אל תבטלו בשלב זה, תוכלו להסיר אחר כך.

    מסך 6 - סיום
  • לחצו סיום.
שלב שלישי - הפעלה:

    מסך 7 - הפעלה
    תלוי בסוג מערכת ההפעלה וההגדרות שולחן עבודה שלכם אבל זו דוגמה להפעלה בחלונות 7.
    תוכלו למצוא את התוכנה בתפריט התוכנות המלא בהתחלה או לחפש כפי שאני עשיתי בתמונת ההמחשה בחלונות 7 וללחוץ על התוצאה שמוצגת עם העכבר.
  • לחצו התחל Start ובשורת החיפוש רשמו virtual.
  • התוצאה תוצג למעלה.
  • לחצו באמצעות לחצן העכבר על Microsoft Virtual PC להפעלת התוכנה (פאנל ניהול המחשבים הווירטואליים).
שלב רביעי - הגדרה:

    מסך 8 - פאנל ניהול
    בשלב זה באפשרותנו להקים מספר מחשבים. יש להבין שכל מחשב ברגע הפעלתו גוזר את המשאבים שלו כגון; גודל אחסון, זיכרון וכד' מהמחשב המארח ולכן הרצה של מס' מחשבים תלוי בחומרה שברשותכם.

  • המסך הראשון יופיע עם הפעלת התוכנה בפעם הראשונה את תמיד תוכלו להגיע אליו עלי ידי בחירת New, יצירת חדש, בפאנל הניהול (Consol).

    מסך 9 - הגדרת מחשב חדש
  • בהפעלה הראשונה פאנל הניהול שלכם יהיה ריק ומסך 9 יפתח אוטומטי. לפני ההתחלה מומלץ לבדוק את דרישות המערכת של מערכת ההפעלה אותה אתם עומדים להתקין על המחשב הווירטואלי.

    מסך 10 - אפשרויות הקמה
  • מסך הבא תתבקשו לבחור באחת האפשרויות; הקמת חדש והגדרתו, הקמת חדש עם הגדרות ברירת מחדל או קישור למשהו שהעתקתם או קיים אצלכם באחסון מראש. אני בוחר את הראשונה כי אני תמיד אוהב להגדיר לבד את החומרה לפי צרכיי. לאחר בחירה לחצו הבא Next. 

    מסך 11 - בחירת שם ומיקום
  • תנו שם למחשב שלכם כך שתוכלו לזהותו בקלות בשלב מאוחר יותר. בשלב זה תוכלו לבחור נתיב אחסון, מומלץ לשמור על כונן אחר מזה של מערכת ההפעלה למטרות גיבוי ולעבודה מסודרת, לא מחייב, אך חשוב שיהיה זה כונן קשיח מקומי בשל מהירות הכתיבה קריאה. לחצו הבא Next.

    מסך 12 - בחירת מערכת הפעלה

  • מסך הבא מאפשר הגדרות מוכנות מראש בהתאם למערת ההפעלה שתתקינו. נסו ותראו את ההגדרות משתנות בהתאם לבחירה. אינכם חייבים להשתמש בזה. ובכל מקרה במסכים הבאים תוכלו לשנות את ההגדות. לחצו הבא Next.

    מסך 13 - הגדרת זיכרון
  • הגדרת גודל זיכרון RAM. אם אתם משתמשים בהגדרת ברירת המחדל ממסך קודם אז יש לבחור את האפשרות הראשונה אך אם אתם מגדירים לבד הגדירו בהתאם לדרישות מערכת ההפעלה. זכרו שההגדרה תגזול את הזיכרון מהמחשב המארח ואם לא תגדירו נכון המחשב המארח יוכל להיכשל או להפריע לעבודה רציפה במחשב הווירטואלי. 

    מסך 14 - יצירת כונן וירטואלי
  • בשלב זה נגדיר כונן קשיח למחשב הווירטואלי, אם העתקתם ממקום אחר או שיש ברשותכם בחרו את האפשרות הראשונה, אל תשתפו כונן זהה עם מחשבים וירטואליים שונים.

    מסך 15 - הגדרת גודל כונן קשיח
  • אם בחרתם יצירה כעת עליכם להגדיר את גודלו של הכונן הווירטואלי. (בגרסאות קודמות הייתה הגדרה של גודל דינמי אבל זה הוסר בגרסה העדכנית יותר). הכונן הווירטואלי יהיה נגיש רק מהמחשב הווירטואלי  קיימת הפרדה ברורה בין המחשב המארח לווירטואלי. 

    מסך 16 - סיכום ויצירה
  • קראו את ההגדרות במסך הסיכום לפני סיום היצירה ולחצו סיום Finish. 

שלב הפעלת המחשב:
כעת לאחר יצירת המחשב באפשרותנו להפעילו באמצעות פאנל הניהול Consol (ראו מסך 8), על ידי לחיצה על לחצן הפעל Start או בלחיצה כפולה על שמו של המחשב הרצוי אם ברשותכם מספר מחשבים ווירטואליים.
כך יראה המחשב החדש שלכם, נכון אין בו מערכת הפעלה והוא ריק...
מסך 17 - מחשב פעיל

הגדרות נוספות:
בתחתית המחשב 5 לחצנים להגדרות נוספות; רשת, שיתוף, כונן פלופי, כונן אופטי DVD וכונן קשיח (מימין לשמאל).
אפשרות נוספת להגדרות מורחבות תוכלו למצוא בתפריט העליון Action - Settings. חלק מההגדרות לא יהיו פעילו כל עוד המחשב פעיל.

התקנת מערכת הפעלה פשוטה למי שיש ברשותו קובץ דמות (ISO) של מערכת הפעלה. פשוט גררו עם העבר את קובץ הדמות ישירות לציור הדיסק בתחתית המחשב ובחרו בתפריט העליות Reset. המחשב יעלה ויריץ את הדיסק הנבחר.

טיפ חשוב: אם אתם בודקים באופן שיטתי וזקוקים למחשב נקי באפשרותכם הגדרה חשובה שעושה הפרדה בין המחשב לשינויים ומאפשרת סגירה ללא הטמעת השינויים שבוצעו, כך שבפתיחה הבאה המחשב יפתח עם השמירה האחרונה שבוצעה. פשוט כבו את המחשב הווירטואלי פתחו את מסך ההגדרות וזמנו את Enable undo disk, בכל כיבוי תתבקשו להטמיע או לבטל את השינויים שנוצרו (כל אחת מהפעולות שתבחרו הן לצמיתות). 
 במסך הגדרות תוכלו גם להוסיף כונן וירטואלי, להגדיר רשת נפרדת, הגדרת תיקייה משותפת עם מהמחשב המארח הגדרת זיכרון ועוד.

לעבודה עם לינוקס וירטואלי מומלץ לעבוד עם VirtualBox.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אמולטור למכשירי אנדרויד - כלי קטן חוסך זמן

באגים קשים לשחזור - הפעם מובייל

בדיקות במכשירים ניידים - Mobile