SQL Profiler - כלי עבודה במסדי נתונים

אם אתם עובדים על מסדי נתונים ויש לכם, לפחות, הרשאות קריאה הפרסום הזה מיועד עבורכם ויעשה לכם את העבודה כיפית וקלה יותר:

SQL Server Profiler - מה זה?
כלי מצוין המאפשר לבצע ניתור אחר שאילתות ופקודות המוצאות לפועל מאתר או תוכנה מול מסד הנתונים. כלי זה מאפשר לבצע חתכי סינון נוחים ולבצע בדיקות אינטגרציה ולכן גם בודקי תוכנה משתמשים בו במטרה ליעל את העבודה ולספק מידע ברור יותר על מקרים ובאגים.

הסבר קצר על אפשרויות הפעלה:
אפשר לבצע, בכלי זה, ניתור לפי מגוון רחב של חתכי סינון אך אני אתן פה דוגמה אחת שתאפשר לכם לראות שאילתות מאתר אינטרנט ואתם כבד תמשיכו משם.

אז נעבור לשלבים.....


שלב ראשון:
ודאו שמותקן אצלכם  SQL Server. אם אכן מותקן' גשו לרשימת התוכנות שלכם הציגו את כל התוכניות ופתחו את תיקיית הכלים בתוך תיקיית שרת מסד הנתונים Sql Server. לחצו על הSQL Server Profiler מתוך רשימת הכלים.















שלב שני:
לאחר פתיחת הProfiler התצוגה תהיה ריקה מתוכן. לשם הצגת הניתור עלינו לבחור את המסד הנתונים ואת הסינונים הרלוונטיים עבורנו.
לחצו על האייקון/לחצן השמאלי ביותר (New Trace) ניתור חדש.






שלב שלישי:
בשלב זה נתבר למסד הנתונים הרלוונטי. אם אינכם סגורים על כתובת השרת ושם מסד הנתונים צרו קשר עם הDBA בחברתכם, זה בטוח יהיה פשוט יותר.
לאחר הבחירה לחצו על חבר (Connect).







שלב רביעי:
אנחנו מחוברים לשרת ולמסד הנתונים ועכשיו תחיל בבחירת השדות, המידע והסינונים הדרושים לנו.
בחרו בלשונית Event Selection על מנת להגדיר.









שלב חמישי:
אם תתחילו להריץ תקבלו כל כך הרבה מידע ויהיה לכם קשה להבין מה רלוונטי ומה לא. בחרו להציג את כל העמודות (Show all columns), סמנו רק את RPC:Completed ואת SQL:BatchStarting ודאגו שהסימון יהיה שחור ולא אפור (אפור = חלק מהשדות).
לאחר מכן לחצו על הפילטור (Column Filter - סינון לפי עמודות מבוקשות).

הסבר קצר:
RPC:Completed - קבוצת אירועים, תהליכים, שהסתיימו. כך יוצגו לכם רק הבקשות שהסתיימו ולא כל תהליך מול השרת.
SQL:BatchStarting - אירוע או תהליך זה מציג את שפת התשאול, קוד, ניתור שהחלו. שני הסינונים שבחרנו ידאגו להציג לנו תחילה וסיום של פקודות SQL שנשלחות וחוזרות אל ומהשרת כדי שלא נתמודד עם מידע מיותר.


שלב חמישי:
הגענו לשלב בו נזין את סינון הספציפי שלנו. מאחר ואנחנו מנתרים את כל שרת הSQL נסנן את המסד הנתונים הרלוונטי לנו. שימוש ב% שווה ערך לכוכבית או משתנה לא ידוע ויקל על הסינון. שימו לב שיש שדה של דומה ושונה.











שדה נוסף:
לגללו מטה וחשפו שדה TextData שיאפשר לכם לסנן לפי מידע מסוים כללי וחופי כמו שם משתמש, מספר עובד, או כל דבר שתרצו. ראו תמונה שנייה.
לחצו OK להמשיך.









שלב שישי:
בחזרה לדף הראשי לחצו על RUN במטרה להריץ את הניתור. לפניכם יוצג הניתור וכל שורה מייצגת כל קריאה שרצה מול מסד הנתונים. עמידה על שורה תציג לכם בחלון התחתון את פרטיה (פרוצדורה או שאילתה מול מסד הנתונים).









מקווה שהמידע היה שימושי. באופן אישי אני חושב שזה כלי מעולה ונוח לעבודה בעיקר בבדיקות ופתיחת באגים.

מקורות למידע נוסף: קישור 1,  קישור 2.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אמולטור למכשירי אנדרויד - כלי קטן חוסך זמן

באגים קשים לשחזור - הפעם מובייל

בדיקות במכשירים ניידים - Mobile