פירוק לגורמים

כיצד לכתוב תוכנית בדיקות? מה נכון לעשות ומה לא נכון לעשות? למה יש הרבה שיטות והרבה רעיונות סותרים?

הרעיון של פירוק לגורמים יוכל לעזור לכם לענות על הרבה שאלות שעולות בראשכם לפני תכנון תוכנית בדיקות. הרעיון יעזור לכם לגשת לתהליך כתיבת מסמך STD בקלות ובבהירות. יש הרבה שיטות, רעיונות ודעות כיצד לתכנן אך בסופו של דבר לכל אחד יש את הדרך שמתאימה לו.

לפני הכל חשוב להבין את המטרה?
כאשר מקבלים מערכת לבדיקה ולא רכיב (Unit testing) חשוב לנו להשיג כיסוי טוב ורוחבי בכדי לגעת בהרבה חלקים של המערכת ולהעמיק בדיקות בחלקים בעלי הסיכון הגבוהים יותר (סיכון כספי, סיכון תקינות עקב מבנה וכד').

פירוק לגורמים, למה?
חברות גדולות דואגות להעביר לכם מסך אפיון, סכמות פיתוח וכד', השתמשו בהם כי זו התורה שלכם. בבדיקות חומרה זה שונה כמובן אך בכל בדיקה העיקרון זהה; אנחנו נחלק את המערכת לאזורי בדיקה, מרכיבים, גורמים מעורבים (רוחב רשת, סוג כרטיס מסך, מהירות כתיבה וכד') ונפרוס אותם בטבלה או רשימה וכך נקבל תמונה ראשונית ברורה ומסודרת יותר.
שלב שני אנחנו נמנה את סוגי הבדיקה הנדרשים לנו בכל חלק, אזור או גורם משפיע עד לקבלת טבלה מסודרת ונוחה.

בשלב זה כבר התמונה תהיה פשוטה וברורה מאוד והראש שלכם יתחיל לרוץ עם אפשרויות שיפור ורעיונות לבדיקות, מובטח. כעת, כשיש לנו מונה ברורה על גבי טבלה ניתן להבחין שישנם אזורי בדיקה חופפים, בנקודות אלו אפשר ליצור חפיפה בבדיקות או לכלול מספר בדיקות בפעולה אחת.

כתיבת מסמך STD:
בשלב זה יהיה כבר ברור ופשוט להעלות על הכתב את תסריטי הבדיקות וליצור מסמך ברור ויעיל. זכרו לכלול, ככל שניתן, בדיקות החופפות בפעולה אחת מס' תוצאות כך תוכלו לחסוך זמן רב אותו תוכלו לנצל לתיעוד תקלות, הפקת לקחים וכד'.

*אם יהיו פניות אשמח לכתוב פרסום ממוקד ל כיצד לכתוב מסמך בדיקות STD בצורה טובה ומקצועית.

    

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אמולטור למכשירי אנדרויד - כלי קטן חוסך זמן

באגים קשים לשחזור - הפעם מובייל

בדיקות במכשירים ניידים - Mobile