סימולציה למיקום בבדיקות אפליקציית IOS באמצעות xcode

כמה פעמים נאלצתם לבצע בדיקות מבוססות שינוי מיקום, נכון שבאנדרויד זה קצת יותר קל באמצעות אפליצקיה של FakeGPS אך באייפון זה קצת יותר מסובך ולעיתים למפתח לא יהיה זמן לפתח לכם כלי בדיקה אז מה לעשות?!

אחת היתרונות בבדיקות IOS זו העבודה במערכת הפעלה של Mac ואם אין לכם בטוח שבפרוייקט שלכם תקבלו רישיון לVMware ותוכלו להתקין Mac וירטואלי (אנסה לכתוב מאמר העוסק בהתקנת  Mac וירטואלי בהמשך יש מתעניינים).

עבודה על Mac או יותר מדוייק עם Xcode שזו תוכנת הפיתוח של מפתחי אפליקציות IOS היא מאפשרת הרבה דברים כמו קריאת לוגים ומתן אפשרות לפתוח נקודות עצירה בקריסות דבר שיעזור מאוד למפתח שלכם אך בין השאר גם האפשרות לשנות ולקבוע מיקום.

Apple נתנו בסביבת הפיתוח יכולת
לדמות מיקום תוך הרצת האפליקציה שאנו מפתחים. האפשרות לדמות מיקום ניתנת גם כשמריצים מכשיר וירטואלי (עוד יכולת מרשימה ונוחה לעבוד ללא רכישת מכשיר נוסף) וגם אם תחברו ותריצו על גבי מכשיר אייפון.

בכדי להתחיל לכו לTarget הפרוייקט שלכם ובחרו Edit Scheme...

בחלון שיוצג לכם לאחר מכן תחת הלשונית Run , בחר בOptions . (ראו את התמונה למטה), בחרו את תיבת הסימון Allow Location Simulation. כשבחירה זו פעילה תוכלו לפתוח ולבחור מיקום ברירת מחדל להרצת הבדיקות מאותו רגע.

נניח בחרתם London מהתפריט שהוצג ClLocationManager יחזיר לכם את המיקום של London באותה הרצה.

מה עושים במידה והמיקום אינו מצויין ברשימה?
במצב והמיקום שאתם צריכים אינו מפיע ברשימה עליהם לבחור באפשרות האחרונה "Add GPX file to project" ברשימה הנפתחת. כדי להוסיף את הנדרש אתכם יכולים לגשת לאתר https://gpx-poi.com ורק לציין את קוד המדינה בחלק של הכתובת כמו למשך IL לישראל ולציין למעלה בNAME את השם שאתם רוצים שיוצג. לחצו Create וDwonload והקובץ אצלכם במחשב. כעת כל שנשאר לבחור את הקובץ שירד לתוך הXcode בחלון הבחירה בשלב קודם.

חשוב לציין שכל פעולה שתעשו במכשיר בזמן ההרצה בטלפון תגיב כאילו אתם באותו מיקום נבחר.

מקווה שזה עזר, 
תיהנו


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אמולטור למכשירי אנדרויד - כלי קטן חוסך זמן

באגים קשים לשחזור - הפעם מובייל

בדיקות במכשירים ניידים - Mobile