מערכת הפעלה אנדרויד 8, מה צריך לדעת?

לפני כל השקה חדשה של מערכת הפעלה כדאי מאוד להתעדכן על השינויים הקרבים כדי לדעת כיצד לבנות אסטרטגיית בדיקות מתאימה לשחרור הקרוב. כך תוכלו להפיק את מיטב נקודות התורפה לפני השחרור. 


אז מה צפוי באנדרויד 8?
הגבלות עבודה ברקע - אחד השינויים הדרמתיים יותר בגרסא 8.0 אלו הגבלות המשך עבודת אפליקציות ברקע ללא מעורבות המשתמש. (עבודה ברקע זה השלב שהאפליקציה לא מוצגת על המסך). השינוי נובע
מרצון להקטין צריכת סוללה והגדלת האבטחה באנדרויד. בפועל השינויים הם ב:
  1. implicit broadcasts - הגבלות בשליחת מסרים בין אפליקציה וקריאה לActivities ברקע.  
  2. background services - הגבלות בהפעלת שירותים () ברקע שהיו עד עכשיו ללא הגבלות.  
  3. location updates - הגבלות בבדיקת מיקום בזמן שהאפליקציה ממוזערת.  
מה עלינו לבחון בהרצת הבדיקות?
מאחר ואנחנו צריכים לדאוג לאיכות החלק החשוב שלנו מגיע כאן. בגרסא 8.0 חשוב לבצע בדיקות רבות ככל שניתן בתחום זה ע"י; מעבר בין אפליקציות בזמן עבודה על האפליקציה בפרויקט הנבדק, חזרה מרקע במסצבים שונים בהתאם להיכרותכם הפרויקט שלכם כדי למצוא האם הקטנה שלה יכולה לגרום לקריסה, תפקוד לקוי בחזרה ומתן מידע שגוי. כמו כן שימו לב שגם מיקום יוגבל מעכשיו ויש להתעדכן מול המפתח כיצד הוא מנהל את המידע החדש ומה ההשלכות על הפרויקט.

Notifications Channels - מסגרת עבודה חדשה לתחום ההתראות (הנוטיפיקציות). מסגרת עבודה חדשה זו מאפשרת לנהל התראות בצורה חכמה ויעילה יותר לפי סוגים, קיבוץ נוטיפיקציות מאותו סוג ואפילו ניהול של כיבוי והדלקה לפי קבוצה. שינוי זה חוסך למפתחים זמן עבודה רב מאחר והתמיכה החדשה מקלה ונותנת פיצ'ר מוכן מראש עם אפשרויות רחבות מזה שהיה קיים קודם.


מה עלינו לבחון בהרצת הבדיקות?
השינוי הזה יכול לגרום לפגיעה בתפקוד, בהתנהגות או בצליל של קבלת מסרים/התראות כשהאפליקציה ברקע לכם חשוב שתבצעו בדיקה שהתראות מתקבלות כעת בפי שהייתם מצפים עד כה. כמובן שכדאי לתת תמיכה לפיצ'ר החדש ולאפשר למשתמשים נוחות וסביבה עדכנית אבל זה כבר החלק של מנהל המוצר שלכם. אני הייתי ממליץ לבדוק התראות כעת גם שהאפליקציה רצה על המסך.


PiP - Picture in picture for handsets - כעת קיימת תמיכה ואפשרות להריץ חלקים שונים של האפליקציה בשכבה נוספת (Overlay), מעל אפליקציה אחרת מוצגת או למסך מרוחק (אנדרויד TV). לדוגמה וידאו או חלק מדפדפן בזמן שאתם עוברים למשלוח דוא'ל. כמובן שיש לזה יישומים רבים אבל הרעיון כרגע הוא תמיכה בפיצ'ר חדש ולכן פחות רלוונטי לנו מלבד ההיכרות בלבד. 


תמיכה בהתאמת באייקונים - פיצ'ר מדליק מאפשר גמישות גדולה יותר לאייקונים אך פחות רלוונטי לבדיקות שלנו בשלב זה.מי שרוצה להתרשם יכול לצפות בקישור הזה.


ניהול מקורות פונטים בXML - הגברת גמישות עבודה עם פונטים מותאמים אישית, גם פחות רלוונטי לנו אלא יותר תמיכה עתידית ונוחות לפיתוחים חדשים. הדף הרישמי.


יכולת הזנת תכונות ותוכנות מחוץ למסגרת אנדרואיד - דבר שיכול בהמשך לאפשר לחברות להכניס בקלות יתרה גרסאות ועדכונים. כרגע פחות רלוונטי אך ייתכן שבעתיד יאפשר לחברות כמו סמסונג, LG ואחרות לתת עדכונים מהר יותר או אפילו מותאמים יותר לצרכיהם.

API להשלמה אוטומטית - מגרסה זו תהיה תמיכה לאפשר לכל אפליקציה לתת שירותי השלמה אוטומטית עצמאית, דבר יאפשר יותר אבטחה אך גם יותר מורכבות בפיתוח. ממליץ להכין תוכנית בדיקות גם להשלמה אוטומטית אם יש לכם כזו.


ישנם עוד מספר פיצ'רים חדשים שיעניינו אתכם אך הסביבה החדשה תומכת גם בקיים אז הם פחות חשובים לבדיקות שלנו ואם יש לכם עניין בתמיכה החדשה בצבעים, איכות שמע גובהה בBluetouth, הגדלת התמיכה בWebView או דברים דומים תמצאו זאת בקישור הזה.

הדף הרישמי של גוגל לאנדרויד 8.0 נכון ליום כתיבת המאמר.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אמולטור למכשירי אנדרויד - כלי קטן חוסך זמן

באגים קשים לשחזור - הפעם מובייל

בדיקות במכשירים ניידים - Mobile