בדיקות אפליקציות מובייל

Image by <a href="https://pixabay.com/users/heikoal-3738244/?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=2105015">Heiko</a> from <a href="https://pixabay.com//?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=2105015">Pixabay</a>

בדיקות אפליקציות אינן מתחילות ונגמרות בבדיקה של הממשק והפונקציונאליות ובודקים רבים טועים לחשוב שהבדיקות על מסך אחד או שניים הסתיימו בבדיקה החד פעמים עצמה. אז מה חסר לנו בכל זאת?

בדיקות מובייל כוללות צדדים רבים, סוגי מכשירים, גרסאות מערכות הפעלה, בדיקות UI ברזולוציות שונות, פונקציונאליות ועוד פרטים רבים.

בפוסט הזה אני רוצה להתמקד על עולם המובייל במקרו ועל פרטים שיכולים להפיל פרוייקט שלם.

 

 

בבדיקות מובייל חשוב להבין שאנו בסביבת עבודה שלמה, טעות לחשוב שאנו בודקים רק מסך באפליקציה וה דבר אינו שטוח. בדיקות מובייל יכולות להכיל משתנים רבים לעניין הבדיקות שלנו וחשוב שנפרוט אותם לפרטי פרטים לפני תחילת העבודה:

שיטת הפיתוח

האם המסך אותו אנחנו בודקים פותח על גבי אפליקציות Native או אפליקציות web, אפליקציות רבות כיום מפותחות כWeb-App והגישה לבדיקות שונה בין השאר webapp תלוי בwebkit ולכן יתכנו גם שינויים בגרסאות.


מגוון מכשירים: 
באייפון קיימות לנו נכון להיום 2 גרסאות עיקריות אך יש לקחת בחשבון בבדיקות את הגרסא של מערכת ההפעלה במכשיר וכן את גודל ורזולוציית המכשיר. אפליקציה באפל יכולה להידחות בשל אי תאימות לIPAD אם המפתח הגדיר כזמינה למכשיר זה.

באנדרואיד הנושא רחב יותר מאחר ולא רק יש לנו את גרסאות מערכת ההפעלה אלא גם את הייצרנית השונות והאפליקציות ברירת מחדל אצל כל יצרן בנוסף לשוני במערכת ההפעלה, גודל המכשיר והרזולוציה.

לדוגמה: החל מאנדרואיד 8 נכנס שוני גדול באופן רישום ההרשאות.

חומרה:
שוני בחומרה יכול ליצור בעיות שונות ולא צפויות ולכן כדאי לכלול גם בדיקות מכשירי קצה עם שוני במעבדים, שוני כמות זיכרון ושוני באחסון (כדי לדמות מצב של אחסון מלא) - בדיקות ביצועים חשוב מאוד ברוחב מכשירים.
 
סוללה:
בודקים רבים שוכחים בדיקות על מצב 'חיסכון בסוללה' יתכן שוני בין מכשירים שונים אבל חשוב להבין שבמצב זה ישנן הגבלות כמו בעיות ניגון וידאו, מיעוט פניות רשת ברשת סלולרית, כניסה למצב תאורת ונעילת מסך מהירה יותר ועוד.

 
דוגמא נוספת היא שהיכרות עם מערכת אנדרואיד אינה מספקת כדי לבצע את העבודה בצורה טובה אלא גם ההבנה שהיצרניות שונות עושות שינויים שונים במערכת ההפעלה אנדרואיד כך שמכשיר סמסונג יכול לתפקד שונה ממכשיר שיאומי לדוגמה מאחר ובמערכות הפעלה של שיאומי בגירסה MIUI 11 , שיאומי שהגבילה באופן חריג הפעלת אפליקציות מהרקע באכניסת הודעה בדחיפה (push notification) שגרמה גם בוואטסאפ לתפקוד לקוי לתקופה קצרה.
 
לסיכום: אי אפשר אומנם לדעת הכל אך חשוב להבין את המשתנים הגדולים ולנסות לתקוף בצורה חכמה כל בדיקה כדי להוריד סיכונים ולהגיע לתוצאה אופטימלית ככל שניתן.
 
בהצלחה בבדיקות וניתן להגיב, להאיר ולשאול תמיד...

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אמולטור למכשירי אנדרויד - כלי קטן חוסך זמן

באגים קשים לשחזור - הפעם מובייל

בדיקות במכשירים ניידים - Mobile