בדיקות אוטומציה, Appium Inspector - לא תוכלו בלעדיו


כתיבת אוטומציות לאפליקציות ניידות אינה פשוטה, נגישות לכלל האובייקטים במסך לפעמים מצריכה פניות מרובות למפתח או יצירתיות רבה. בפוסט הזה נתמקד בכלי Appium Inspector.
Appium Inspector הוא כלי יצירתי ויעיל לבדיקות אוטומציה באפליקציות ניידות. הכלי מאפשר נגישות נוחה לאובייקטים בממשק המשתמש, מה שהופך את תהליך בניית הבדיקות לפשוט ויעיל. Appium Inspector מתמקד בתמיכה רחבה ופתוחה למגוון רחב של שפות ופלטפורמות.

באמצעות Appium Inspector, ישנה אפשרות לזהות אובייקטים, להבין את מבנה הדף, ולבצע פעולות על האפליקציה בצורה ידידותית למשתמש. היכולות שלו מאפשרות בדיקה מדויקת ויעילה, והוא מתממשק עם רוב הכלים והשפות המוכרות בקהילת הפיתוח.

Appium Inspector מספק את היכולת לבצע פעולות אוטומציה על ידי סקריפטים כתובים ב- Selenium, Java, Python ועוד. זהו כלי שמספק חוויה פשוטה וידידותית למפתחים, והוא חשוב לתחום הבדיקות בפיתוח אפליקציות ניידות.

בקישור הבא ניתן למצוא את פרויקט ה-Git של Appium Inspector: קישור ל-Appium Inspector.

כמו כן רשימת קבצי ההורדה לפלטפורומות השונות: קישורי חבילות הורדה.

הכלי מאוד קל ונוח ומי שצריך הנה כמה הנחיות בסיסיות לשימוש בו:
חשוב לפני הכל להבין ש- Appium Inspector תלוי בשלושה דברים עיקריים; שרת הAppium בזמן ריצה, אימולטור של אנדרואיד סטודיו וב-ABD, או Android Debug Bridge, כלי שורת פקודה גמיש שמאפשר לך לתקשר עם מכשיר הוירטואלי שמותקן עם האנדרואיד סטודיו אך חשוב להריץ אותו. ולבסוף את המגשר/דרייבר שלכם (לאנדרואיד אני עובד עם uiautomator2 או ניתן להתקין בפשטות באמצעות פקודה בשורת הפרודה appium driver install uiautomator2.
 
שלב שני התקנה: תורידו את החבילה של Appium Inspector בקישור הזה והתקינו את החבילה המתאימה למערכת ההפעלה שלכם.
 
שלב שלישי הרצה של סביבת עבודה: 
  1. הריצו את שרת Appium ע"י כתיבה של appium בשורת הפקודה (, PowerShell, Console, Terminal, CMD..) ותודאו שאין לכם שגיאות בהרצה והפעלה שלו.
  2. הפעילו את אנדרואיד סטודיו ופיתחו את Tools - > Device Manager -> והפעילו את האימלטור שלכם, אם אתם רוצים ליצור אימולטור מסויים כיתבו לי ואסביר איך להגדיר או צרו אחד מוכן מראש באמצעות לחיצה על Create Device.
  3. במידה ועברתם את שלב 1 ו2 הפעילו את הAppium Inspector ותראו שיש מסך מקדים שמבקש הגדרות. 
  4. בחלק העליון הזינו את הכתובת של שת הAppium שאתם רואים בשורת הפקודה שהרצתם (מוצג לכם בלוג). בשדה פורט הזינו את הפורט של השרת.
  5. בחלק התחתון הזינו את המשתנה כפי שמוצג בתמונה ואת הערך המדוייק שלכם; app = ניתוב מלא לקובץ האפליקציה שלכם, deviceName = ושם מדוייק של האימולטור שלכם, plaformName = שם מערכת ההפעלה (מזכיר שאפשר גם קובץ מסוג אחר מאנדרואיד ולכן ההגדרה), ושם הדרייבר המגשר שהתקנו על Appium = אני עובד עם uiautomator2:

  6. לחצו על Start Session והביטו בלוג של שרת הAppium.

אם הכל עבר טוב השרת שלכם עלה והInspector שלכם התחבר ומציג את האימולטור שלכם, תוכלו לראות כל אובייקט וכיצד לגשת אליו באמצעות; id, xpath, tag או accecabiltyId.

בחלקו העליון תוכלו למצוא לחצני פעולות שונות (מאחר וכל לחיצה על גבי המסך מציגה את פרטי האובייקט). תוכלו למצוא בכלי זה מידע רב:


בסיכום, Appium Inspector הוא כלי יעיל ושימושי שמקל על תהליך בניית בדיקות אוטומציה, מספק נגישות לאובייקטים ותמיכה רחבה בשפות ופלטפורמות שונות. 

תוספת מידע:
תגלו שיש לו תקלות ובעיות חיבות במידה וביצעתם הרצה על אותו אימולטור ממקור אחר אך כלי זה יעזור לכם הרבה מאוד במתן נגישות לאובייקטים בתוך האפליקציה ולא תוכלו בלעדיו. מצאתם משהו חדש, כיתבו לי.

מקווה שעזרתי, ניתן לשלוח לי שאלות בנושא.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אמולטור למכשירי אנדרויד - כלי קטן חוסך זמן

באגים קשים לשחזור - הפעם מובייל

בדיקות במכשירים ניידים - Mobile