QA ופיתוח - הסוף למלחמה

מאתר www.globalnerdy.com
אתם בטח מכירים את הבדיחה הנפוצה הזו (התמונה). אז מנקודת מבטי הבדיחה הזו היא כישלון ניהולי המוביל לכישלון מוצרי והיה שכיח מאוד בעבר.

אחד הדברים החשובים ביותר בפרויקטים הינה האינטגרציה בין אנשי אבטחת האיכות (QA) לאנשי הפיתוח (R&D). נושא זה עלה בעבר יותר מבהווה והולך ונעלם מעולם הפיתוח. אנשי הQA לאט לאט מצאו את מקומם בהכרה של המעורבים בפרויקטים בארץ אך עדיין ניתן להיחשף למקרים בודדים המציפים קושי בעבודה בין אנשי QA לאנשי פיתוח.


עם המעבר בארץ לעבודה בגישת Agile ובעיקר בפרויקטים קטנים ניתן לראות הטמעה יפה של השיתוף הפעולה בין אנשי הצוות בפרויקט והרי שללא הטמעה זו פרויקט עלול לאבד כיוון ולהיכשל.

אנחנו בני אדם ושני צדדים לכל מטבע:
סיפור המפתח: מצידם של המפתחים, העובדים קשה בבניית מערכות מורכבות, לעתים אף בזמנים ותנאים קשים ובמגבלות פיתוח כאלו ואחרות הם עושים את המאמץ למצוא את הדרך להשיג את התוצר הטוב ביותר שהם יכולים. בודק האיכות אינו מבין את המגבלות הפיתוח ומה סביבת העבודה מאפשרת ולא ניתן לעשות כפי שנתבקשנו ללא שינויים פה ושם.
סיפור איש אבטחת האיכות: איש אבטחת האיכות (QA) בונה אסטרטגיות בדיקה, מנסה לעמוד ביעדים ומטרתו היא להוציא את התוצר להשקה באיכות גבוהה שתביא להצלחתו אך התוצר מפספס בנקודות מסוימות, אינו עובד בדיוק כפי שהוגדר, יש תוצאות שונות מהמצופה על ידי המשתמש שהתפספסו עוד בהגדרה ואנחנו רוצים מוצר הכי טוב שאפשר שיעמוד בסטנדרטים הטובים ביותר.

כן, אלו שתי גישות אנושיות מקצועיות שונות אך שתיהן חשובות להצלחת הפרויקט. יד אחת, הבנה משותפת על המטרה אמתית יכולה להיות תחילתה של דרך להצלחה.

ההבנה שלא מדובר בניגוד אינטרסים:
אנו נוטים לשכוח את המובן מעליו; הצלחתה של השקה והצלחתו של המוצר משמעותה לכל השותפים בפרויקט. בפרויקטים מסוימים הצלחה בפרויקט משמעותה גדילה, תקציבים חדשים, הרחבת כוח אדם ואולי פרויקט רחב יותר עם תפקידים חדשים, קידום ובונוסים. ההצלחה בפרויקט היא הצלחה של הכלל ושל הבודד ומשמעותה חוות דעת טובה, המלצות ולעתים האצלת סמכויות בהרחבת צוותים. הדבר הבטוח הינו שההצלחה תמיד מטפטפת למטה (אם לא אז תברחו מהמקום).

נקודות חשובות לניהול בהטמעת שינוי:
בחברות גדולות לרב ישנה חלוקה לצוותי QA ולצוותי פיתוח והדבר מובן ויש לו יתרונות ניהוליות, אך ארגון ישיבה לפי פרויקט תוך שילוב הQA בתוך הR&D יעיל יותר, מקדם יותר ויביא תוצאות טובות יותר. זאת מאחר והדבר מבטל את מרבית העימותים ויוצר הבנה שיש אינטרס משותף וקרבה אנושית וצוותית.
משלוח מסמכי אפיון או מסמכי דרישה לכל המעורבים בפרויקט עם דרישה לפידבקים; דבר זה יקדם את המוצר ע"י בניית מעורבות אישית ותיאום ציפיות וההכנה מראש לתהליך שהחל.
זימון אנשי פיתוח וQA לישיבות סקירה מקדימות לפיתוח המוצר; דבר היוצר נקודת מבט מכינה על הפרויקט משני הצדדים, מעורבות אישית, סעור מוחות לטעיות תכנון ושיפורים אפשריים.

מקווה שעשיתי שינוי בתפיסתכם, אם לא אז לפחות נתתי לכם קו חדש למחשבה :-)  .
  

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אמולטור למכשירי אנדרויד - כלי קטן חוסך זמן

באגים קשים לשחזור - הפעם מובייל

בדיקות במכשירים ניידים - Mobile