בדיקות אוטומציה, רקע?


לפני שנתחיל בואו נבין את הנושא בבסיסו. בדיקות אוטומציה הפכו לחלק בילתי נפרד מעולם הבדיקות. היום הרבה מעסיקים ופרוייקטים מעוניינים להטמיע אוטומציה לייעל את התהליכים. אומנם, נכון להיום איני מאמין שהן מחליפות בדיקות ידניות, מסודרות או אינטואיטיביות שחוספות בעיות ובאגים ברמת ממשק משתמש, בעיות אינטגרציה ועוד, אך לחלוטין הן עושות עבודה מאוד חשובה בעולם הבדיקות. 

יתרונות של בדיקות אוטומציה: 

  • יעילות יותר - כמה פעמים הרצת בדיקות לוגיות זהות חשובות אך אינן מצריכות גמישות או שינויי תנאים רבים, פה היעילות של בדיקות אוטומציה באות לידי ביטוי. בדיקות אוטומציה יכולות להריץ בדיקות עם משתנים קבועים, בדיקות תוצאה לבקשה קבוע במהירות עולה על שלנו בהרבה ביעילות רבה, נשאר לנו רק לבדוק נתונים ותוצאות.
  • מהירות יותר - בדיקות טפסים ופונקציות בפרוייקטים שאינם עוברים שינוי בתדירות גבוהה עוזרות לתת תוצאות מהירות יותר וכיסוי רחב יותר. כל שנשאר לבודק זה לבדוק את התוצאה או להטריג אירוע פלט במקרה של שגיאה.
  • יציבות מערכת - בדיקות אוטומציה יכולות לזהות שינויים לא רצויים, ריגרסיות באיזורים שנבדקו ונפגעו וזאת תוך כדי עבודה בבדיקות שוטפות. 
  • חיסכון בעלויות בטווח הארוך - בפרוייקטים בהם יש רוחב גדול של תוצאות קבועות וידועות מראש ניתן לתת כיסוי גדול של בדיקות אוטומציות עם פלט ידוע מראש וכך לחסוך זמן רב  וידיים עובדות.

חסרונות של בדיקות אוטומציה:

  • חסכון/צורך בכוח אדם - הדבר הזה שנוי במחלוקת מאחר ובדיקות אוטומציה מחייבות תחזוקה ולכן לעיתים אף מצריכות יותר אנשים.
  • חוסר גמישות - בדיקות שהוגדרו ותוכננו מראש, פרוייקטים בתחילת דרכם שהמוצר עוד לא סגור ועוברים שינויים רבים אינם מתאימים לאטומציה ברובם, אך ניתן ליישמם ברמת Unit Tests בצד הפיתוח כדי לחסוך בדיקות ולהעלות יציבות.
  • מצריכות משאבים - בדיקות אוטומציה מצריכות משאבים רבים יותר - העלות של אוטומציה גבוהה בטווח הקצר מזו של בדוקים ידניים בתחילת דרכם, למרות זאת ניתן לסייג זאת לסוג הפרוייקט והמורכבות שלו.עלויות: רישיונות, זמן עבודה, מערכות וחומרה חזקה יותר.
  • אינן מחליפות אנוש - בדיקות אבחנה עדיין אינן יכולות להתבצע על ידי מכונה, בדיקות שמע, בדיקות חווית משתמש וממשק משתמש בהן אנחנו זקוקים לאדם.

לסיכום

בדיקות אוטומציה הן תהליך שבו כלים אוטומטיים מריצים בדיקות שחוזרות על עצמן והוגדרו מראש, באמצעות השוואת התוצאות הצפויות לתוצאות בפועל. בדיקות אוטומציה יכולות להיות מהירות, יעילות, חסכוניות ומעניינות, אבל הן גם מוגבלות ולהן חסרונות. חשוב להבין תמיד את צרכי הפרוייקט והשלב בו הוא נמצא כדי לייעל ולהרוויח מהן ולא לבזבז זמן בהפקתם.


המשיכו לקרוא "בדיקות אוטומציה, איך מתחילים?"

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אמולטור למכשירי אנדרויד - כלי קטן חוסך זמן

באגים קשים לשחזור - הפעם מובייל

בדיקות במכשירים ניידים - Mobile