תיעוד באגים
השבוע נשאלתי לגבי אופן הזנת באגים וחשבתי שמעולם לא רשמתי על דבר זה בפורום שהינו מעוד בסיסי. אז הנה אני מתחיל.... בכל תהליך בדיקות תפגשו סוגים שונים ומגוונים של באגים ברמות שונות. כל באג או דפקט שנחשף בפניכם חשוב לתעד ממספר סיבות, ביניהן; היכולת להריץ בדיקות רגרסיה, מעקב תיקון באגים, סטטיסטיקות על איכות, עדכון אוטומטי לכל המעורבים בפרויקט, מיקוד בדיקות באזורים מרובי באגים ועוד. כל חברה ואופן העבודה וההרגלים שלה וביניהן סוג השרת והתוכנה בה משתמשים. בין אם אתם עובדים עם; Quality Center, OnTime2007, Synergy, Mircrosoft virtual Studio2010 או כל תוכנה אחרת, תיעוד הבאגים תמיד יהיה זהה במהותו ואני אתמקד במה חשוב לדעת ולא על אופן ההזנה הטכני (אותה תרכשו לרב במהלך החפיפה). נתחיל מההבנה שמדובר באנשים ולכן חשוב להיות כמה שיותר מפורט כדי להעביר את המסר למפתח (נסו להיות סובלניים אם המפתח מתלונן שאינו מבין את הבאג וזיכרו שאנחנו מעבירים ביקורות על עבודתו הקשה ולעתים הפניה היא ממקום אמוציונלי). אז אחרי שנגעתי בכל מה שמסביב נעבור לעיקר :